Steyer 26S29
Silnik: 182 kW 9,726l
Zastosowany filtr: Proventia Flex L
- Czytaj więcej o Steyer 26S29
- 66 odsłon
Silnik: 182 kW 9,726l
Zastosowany filtr: Proventia Flex L
Skutecznie wdrażamy pełne systemy filtrujące spalin Diesla w maszynach budowlanych i roboczych. Eliminacji podlegają wszystkie szkodliwe substancje łącznie z tlenkami azotu.
O P I N I A T E C H N I C Z N A
W związku z występowaniem na rynku części zamiennych filtrów DPF/SCR, jako doposażenie
podnoszące normy ekologiczne spalin silnika DIESLA kierowane są do nas zapytania o możliwości
techniczne doposażenia pojazdu.
Istnieją na rynku starszych pojazdów homologowane filtry wielu europejskich i światowych
producentów, z którymi mamy podpisane umowy oraz których wymieniamy w kolejności alfabetycznej:
-Baumot- Szwajcaria, -Dinex- Dania, -Diemma- Holandia ,-Emicon- Dania, -Proventia- Finlandia
-Physitron- Niemcy, -Twintec- Niemcy i inne.
Istnieją w Polsce fabryki koncernów ponadnarodowych, które produkują komponenty do
większości marek filtrów DPF/SCR.
Od kilkunastu lat istnieje ustawodawstwo Unii Europejskiej dotyczące produkcji, homologacji
oraz eksploatacji filtrów. Ustawodawstwo unijne w zakresie doposażenia w filtry DPF/SCR jest
fakultatywnie implementowane w Polsce. Przejawem tego są ograniczenia administracyjne
(niczym nie uzasadnione), dotyczące wpisów filtrów DPF/SCR w dowód rejestracyjny pojazdu.
Środowisko naturalne i populacja w Polsce jest trwale narażona na zagrożenia emisyjne z
transportu, szczególnie w wielkich miastach, i to od wielu lat (pomimo dopuszczalności takiego
doposażenia bez żadnych warunków wstepnych w rozwinietych krajach europejskich). Stopień i
skala zagrożeń zdrowotnych dla ludzi i zwierząt został naukowo zbadany i udowodniony.
Istnieje na rynku transportu ciężkiego grupa wiodących producentów pojazdów, np. EVOBUS ,
reprezentujący Setrę i Mercedesa oraz MAN uznająca filtr DPF, jako doposazenie do starszych
pojazdów. W EVOBUS wyrażono zgodę ,,producenta" na doposażenie pojazdu w filtr DPF.
Natomiast MAN sprzedaje w fabrycznej sieci serisowej filtry DPF marki Twintec.
Tym samym istnieją trzej wiodący producenci, którzy w sposób bezpośredni i
udokumentowany (Mercedes i Setra) lub pośredni, poprzez prowadzenie sprzedaży filtrów
Twintec(MAN) świadczą pomoc dla przewozników, dla dobra środowiska naturalnego w Polsce.
Pozostali producenci pojazdów, nie zainteresowani biznesowo doposażaniem starszych
pojazdów w filtr DPF/SCR, odmawiają wystawienia zgody producenta pojazdu na doposażenie.
Powody odmowy są dla przewożników oczywiste i wynikają z aspektów biznesowych, gdyż
technicznie nie ma przeciwskazań dla doposażania pojazdów w filtr. Wspólcześnie wyprodukowany
pojazd EURO 5 czy 6 nie różni sie niczym od starszego pojazdu EURO 0.1.2.3.4 z filtrem, który
ma podnieść ekologiczną normę emitowanych spalin dla dobra środowiska naturalnego
(szczególnie wielkich aglomeracji europejskich).
Tym samym nie widzimy kolizji prawnej ani przeciwskazań technicznych do doposażania
starszych pojazdów w filtr DPF, wyprodukowany w oparciu o ustawodawstwo unijne. Filtry DPF
w pojazdach uznawane są przez inną instytucję prawa polskiego, jaką jest VIATOLL Polska
Zapewniamy możliwość skutecznego oczyszczenia spalin lokomotywy. Zapraszam do zapoznania się z przykładową ofertą dla lokomotywy SM42, którą dosyłamy na indywidualne zapytania dla klienta eksploatującego w Polsce lokomotywy spalinowe tego typu.
W naszych systemach pracują identyczne filtry, jak zamontowane w wymagającej Norwegii czy w Austrii.
Proszę wysłać zapytanie na biuro@filtryeuro5.pl lub zadzwonić do Działu Projektowego na tel. 663115208
Skutecznie wdrażamy pełne systemy filtrujące spalin Diesla w maszynach budowlanych i roboczych. Eliminacji podlegają wszystkie szkodliwe substancje łącznie z tlenkami azotu.
Proponujemy samodzielny montaż filtrów podnoszących normę emisji spalin w zakresie emisji cząsteczek stałych.
Nasze filtry pozwalają na skuteczną i uznawaną w VIATOLL i innych krajach, zmianę emisji spalin.
Dopuszczamy samodzielny montaż filtra pod warunkiem posiadania wpisu usług warsztatowych w zakresie prowadzonej działalności. Wymogiem jest dostarczenie Protokołu i dokumentacji zdjęciowej z montażu. To duża wygoda zwłaszcza dla klientów, którzy mają dużą odległość do Poznania, np. z innych krajów : Niemiec, Szwecji, Estonii, Bułgarii, Słowacji, Rosji, gdzie zamontowano już filtry, których dostawcą był ATUT Poznań.
Na życzenie przewoźnika pomagamy w montażu dojeżdżając odpłatnie serwisem mobilnym lub wskazujemy warsztat na wykonanie tej usługi na terenie Polski.
W oparciu o Umowy i przedstawicielstwo na terenie Polski, prowadzimy sprzedaż filtrów w cenach fabrycznych oraz:
Wyrabiamy Certyfikaty dla pojazdów bez dokumentów filtra dla marek: Proventia, Emicon, Diemma, Baumot, Dinex, HJS, Twintec, Puritech
Prowadzimy szkolenia dla warsztatów serwisowych Proventia oraz innych marek dopuszczających filtry do samodzielnego montażu pod nadzorem inżynierów z ATUT Sp.z o.o. w Poznaniu.
Prowadzimy dział projektowy filtrów specjalistycznych dostępnych na rynkach amerykańskich i azjatyckich do maszyn budowlanych, roboczych, pojazdów rolniczych, lokomotyw i statków.
Zmieniamy środowisko w Polsce realizując prace patentowe i badawczo-rozwojowe od 2009 roku.
Zapraszam warsztaty do współpracy !
mgr inż. Włodzimierz Nowotarski
Prezes Przedsiębiorstwa Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego
ATUT Sp.z o.o. - innowacyjnej, rodzinnej firmy inżynierskiej, zał. w 1987 roku
absolwent Politechniki Poznańskiej- Wydział Budowy Maszyn, Wydział Elektryczny,
członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych
posiadacz certyfikatu kompetencji przewoźnika osób,przewoźnik
Witam,
w świetle obowiązujących w DEKRA Polska procedur załączony dokument (dla Urządzeń elektrycznych) nie uprawnia do otrzymania nalepki ekologicznej.
Z poważaniem
Magdalena Kaźmierczak
Asystentka Zarządu
DEKRA Polska Sp. z o.o.
Zarząd
ul. Rzymowskiego 28 (III piętro) * 02697 Warszawa
http://www.dekra.pl
DEKRA Polska Sp. z o.o.
KRS: 0000061330 XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
NIP: 5222511608, Kapitał zakładowy: 1 100 000 zł,
***********************************************************************************
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH
Witam,
przedstawiony certyfikat w załączniku nie daje uprawnienia do
wystawienia zielonej plakietki ekologicznej na terenie Niemiec.
Nasza firma jak i inne znajdujące się na terenie Niemiec-zajmujące
się plakietkami ekologicznymi-nie wystawi plakietki dla auta z takim
certyfikatem.
[A.B.]
Auftragsbearbeitung
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH
D-10587 Berlin
Amtsgericht Berlin -Charlottenburg, HRB 101917
[..]
------------------------------------------
W niezbędnych i uzasadnionych prawem przypadkach udostępnimy oryginały posiadanej korespondencji.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uwaga! Przewoźnicy! Nie bądź mądry po szkodzie ! nikogo nie stać, aby doposażać swoje pojazdy DWA RAZY. Inspekcja BAG Niemcy nie uznaje włoskich urządzeń elektrycznych EURO4, wlepia mandaty, zrywa Zielone Nalepki Niemiec, traktując je jako wyłudzone ! Włoscy urzędnicy na rogatkach wrzucają te Certyfikaty do kosza. Powiadom nas w sprawie podobnych wydarzeń!
Pojawiły się tylko w Polsce kontrowersyjne, włoskie urządzenia elektryczne, bez homologacji KBA lub innej, wymaganej w Unii Europejskiej. Są one niezgodne z ustawodawstwem Unii w zakresie oczyszczania spalin, bez rejestracji producenta w Zielonych Strefach Niemiec,Wlk. Brytanii i Danii. Pomimo ładnego druku certyfikatu ,,udają" tylko poprawę emisji do EURO 4.
Certyfikat tych urządzeń zawiera błędy merytoryczne, nie dotyczy emisji spalin, należy go odnawiać i opłacać po roku. Producent tych urządzeń nie jest w stanie odpowiedzieć na konkretne pytania techniczne dotyczące eksploatacji,bezpieczeństwa, przepisów o ochronie powietrza. Pojazdy z takimi instalacjami są już zatrzymywane na terenie Niemiec, a nalepka ekologiczne na pojeździe jest traktowana jako wyłudzona lub pochodząca z nielegalnego źródła.
Nie oferujemy i nie rekomendujemy tych urządzeń z powodów przedstawionych powyżej , braku możliwości ich długotrwałej eksploatacji, braku akceptacji producentów pojazdów oraz jako nieznanych w żadnym kraju europejskich poza Polską i Włochami.
Rodowód włoski urządzeń elektrycznych i filtrów mokrych spalin sprzedawanych w Polsce wskazuje, że mamy w kraju podatny grunt na operacje finansowe wysokiego ryzyka uprawiane przez rodzimych przewoźników.
Radość taniego zakupu nie osłodzi goryczy problemów eksploatacji takich, jak: brak serwisu w Polsce i w Europie, corocznego odnawiania Certyfikatu,nieuznawania urządzeń elektrycznych w Zielonych Strefach czy spadku ich sprawności na koniec roku od montażu ( o ile rzeczywiście kiedykolwiek zmniejszały emisję w ciężkich pojazdach).
Światowi producenci filtrów DPF EURO 5 nie widzą żadnej konkurencji w krótkoterminowych urządzeniach elektrycznych udających filtry. Jesteśmy przekonani, że polskich przewoźników nie stać na bezsensowne zakupy kwestionowane przez BAG i DEKRA Niemcy.
Przewoźnicy potwierdzają nam informacje,że na terenie Włoch sprzedaje się najwięcej filtrów szwajcarskich BAUMOT, których między innymi jesteśmy dystrybutorem w Polsce. Urządzenia elektryczne lub filtry Pirelli są tam pomijane.
1. Wypełnienie Formularza Wyceny Filtra DPF na stronie www.atut.filtryeuro5.pl zakładka CENNIK i FORMULARZ oraz wysłanie elektronicznie do ATUT. Dotyczy każdego rodzaju filtra podnoszącego normę do EURO 4 lub EURO 5, np. do autobusu czy ciężarówki.
2. Wycena Filtra EURO 5 przez zespół inżynierów Biura Obsługi Klienta www.atut.filtryeuro5.pl .
3. Złożenie Zamówienia, postawienie pieczątki i podpisanie oraz przesłanie skanu dowodu rejestracyjnego i danych silnika do Certyfikatu Filtra.
4. Wniesienie opłaty za Filtr DPF na podstawie faktury PROFORMA.
5. Ustalenie daty dostawy Filtra oraz przekazanie Instrukcji montażu i eksploatacji w języku polskim i angielskim.
6. Sprawdzenie przez Kupującego współczynnika zadymienia "K" pojazdu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (Cena badania: 17 PLN).Przesłanie scanu wydruku badania.
7. Samodzielny montaż Filtra DPF przez klienta w oparciu o prostą Instrukcję lub w warsztacie ATUT BUSLOGISTICS na terenie Polski.
8. Przesłanie do Biura Obsługi Klienta www.atut.filtryeuro5.pl zdjęć pojazdu ( 3 sztuki) z zainstalowanym Filtrem oraz Protokołu po Montażu.
9. Wysłanie Certyfikatu Filtra EURO5 oraz Zielonej Nalepki Niemcy do Klienta.
P.U.P.T. i O. ATUT Sp. z o.o. ul. Zwierzyniecka 10
60-813 Poznań, Polska Tel: +48 618 530 649
(11:00-17:00) Tel: +48 663 115 208 (9:00-18:00) Fax:
+48 61 8518 566 E-mail: biuro@filtryeuro5.pl
NIP: 778-01-10-824 ; REGON: 008029428
BANK: Deutsche Bank PBC SA O/Poznań
konto: 62 1910 1048 2202 9917 7401 0001
KRS: Sąd Rejonowy w Poznaniu,
VIII Wydział Gospodarczy KRS,
numer KRS 0000183362
Kapitał zakładowy: 50 000,00 PLN