Maszyny Budowlane

Skutecznie wdrażamy pełne systemy filtrujące spalin Diesla w maszynach budowlanych i roboczych. Eliminacji podlegają wszystkie szkodliwe substancje łącznie z tlenkami azotu.

Opnia techniczna

O P I N I A T E C H N I C Z N A

W związku z występowaniem na rynku części zamiennych filtrów DPF/SCR, jako doposażenie
podnoszące normy ekologiczne spalin silnika DIESLA kierowane są do nas zapytania o możliwości
techniczne doposażenia pojazdu.

Istnieją na rynku starszych pojazdów homologowane filtry wielu europejskich i światowych
producentów, z którymi mamy podpisane umowy oraz których wymieniamy w kolejności alfabetycznej:
-Baumot- Szwajcaria, -Dinex- Dania, -Diemma- Holandia ,-Emicon- Dania, -Proventia- Finlandia
-Physitron- Niemcy, -Twintec- Niemcy i inne.
Istnieją w Polsce fabryki koncernów ponadnarodowych, które produkują komponenty do
większości marek filtrów DPF/SCR.

Od kilkunastu lat istnieje ustawodawstwo Unii Europejskiej dotyczące produkcji, homologacji
oraz eksploatacji filtrów. Ustawodawstwo unijne w zakresie doposażenia w filtry DPF/SCR jest
fakultatywnie implementowane w Polsce. Przejawem tego są ograniczenia administracyjne
(niczym nie uzasadnione), dotyczące wpisów filtrów DPF/SCR w dowód rejestracyjny pojazdu.

Środowisko naturalne i populacja w Polsce jest trwale narażona na zagrożenia emisyjne z
transportu, szczególnie w wielkich miastach, i to od wielu lat (pomimo dopuszczalności takiego
doposażenia bez żadnych warunków wstepnych w rozwinietych krajach europejskich). Stopień i
skala zagrożeń zdrowotnych dla ludzi i zwierząt został naukowo zbadany i udowodniony.

Istnieje na rynku transportu ciężkiego grupa wiodących producentów pojazdów, np. EVOBUS ,
reprezentujący Setrę i Mercedesa oraz MAN uznająca filtr DPF, jako doposazenie do starszych
pojazdów. W EVOBUS wyrażono zgodę ,,producenta" na doposażenie pojazdu w filtr DPF.
Natomiast MAN sprzedaje w fabrycznej sieci serisowej filtry DPF marki Twintec.
Tym samym istnieją trzej wiodący producenci, którzy w sposób bezpośredni i
udokumentowany (Mercedes i Setra) lub pośredni, poprzez prowadzenie sprzedaży filtrów
Twintec(MAN) świadczą pomoc dla przewozników, dla dobra środowiska naturalnego w Polsce.
Pozostali producenci pojazdów, nie zainteresowani biznesowo doposażaniem starszych
pojazdów w filtr DPF/SCR, odmawiają wystawienia zgody producenta pojazdu na doposażenie.
Powody odmowy są dla przewożników oczywiste i wynikają z aspektów biznesowych, gdyż
technicznie nie ma przeciwskazań dla doposażania pojazdów w filtr. Wspólcześnie wyprodukowany
pojazd EURO 5 czy 6 nie różni sie niczym od starszego pojazdu EURO 0.1.2.3.4 z filtrem, który
ma podnieść ekologiczną normę emitowanych spalin dla dobra środowiska naturalnego
(szczególnie wielkich aglomeracji europejskich).

Tym samym nie widzimy kolizji prawnej ani przeciwskazań technicznych do doposażania
starszych pojazdów w filtr DPF, wyprodukowany w oparciu o ustawodawstwo unijne. Filtry DPF
w pojazdach uznawane są przez inną instytucję prawa polskiego, jaką jest VIATOLL Polska

Lokomotywy i czyste spaliny Diesla

Zapewniamy możliwość skutecznego oczyszczenia spalin lokomotywy. Zapraszam do zapoznania się z przykładową ofertą dla lokomotywy SM42, którą dosyłamy na indywidualne zapytania dla klienta eksploatującego w Polsce lokomotywy spalinowe tego typu.

W naszych systemach pracują identyczne filtry, jak zamontowane w wymagającej Norwegii czy w Austrii.

Proszę wysłać zapytanie na biuro@filtryeuro5.pl lub zadzwonić do Działu Projektowego na tel. 663115208

Montaż Filtra DPF/SCR EURO 5 lub filtra na wjazd do Zielonych Stref Niemiec

Proponujemy samodzielny montaż filtrów podnoszących normę emisji spalin w zakresie emisji cząsteczek stałych.
Nasze filtry pozwalają na skuteczną i uznawaną w VIATOLL i innych krajach, zmianę emisji spalin.
Dopuszczamy samodzielny montaż filtra pod warunkiem posiadania wpisu usług warsztatowych w zakresie prowadzonej działalności. Wymogiem jest dostarczenie Protokołu i dokumentacji zdjęciowej z montażu. To duża wygoda zwłaszcza dla klientów, którzy mają dużą odległość do Poznania, np. z innych krajów : Niemiec, Szwecji, Estonii, Bułgarii, Słowacji, Rosji, gdzie zamontowano już filtry, których dostawcą był ATUT Poznań.
Na życzenie przewoźnika pomagamy w montażu dojeżdżając odpłatnie serwisem mobilnym lub wskazujemy warsztat na wykonanie tej usługi na terenie Polski.

Oferta ATUT filtry euro5.pl -Inne marki DPF, wystawianie Certyfikatów, filtry specjalistyczne spalin Diesla, projektowanie systemów filtrujących

W oparciu o Umowy i przedstawicielstwo na terenie Polski, prowadzimy sprzedaż filtrów w cenach fabrycznych oraz:

Wyrabiamy Certyfikaty dla pojazdów bez dokumentów filtra dla marek: Proventia, Emicon, Diemma, Baumot, Dinex, HJS, Twintec, Puritech

Prowadzimy szkolenia dla warsztatów serwisowych Proventia oraz innych marek dopuszczających filtry do samodzielnego montażu pod nadzorem inżynierów z ATUT Sp.z o.o. w Poznaniu.

Prowadzimy dział projektowy filtrów specjalistycznych dostępnych na rynkach amerykańskich i azjatyckich do maszyn budowlanych, roboczych, pojazdów rolniczych, lokomotyw i statków.

Zmieniamy środowisko w Polsce realizując prace patentowe i badawczo-rozwojowe od 2009 roku.

Zapraszam warsztaty do współpracy !

mgr inż. Włodzimierz Nowotarski

Prezes Przedsiębiorstwa Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego
ATUT Sp.z o.o. - innowacyjnej, rodzinnej firmy inżynierskiej, zał. w 1987 roku

absolwent Politechniki Poznańskiej- Wydział Budowy Maszyn, Wydział Elektryczny,
członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych
posiadacz certyfikatu kompetencji przewoźnika osób,przewoźnik

DEKRA (PL) ,Green-Zones Umwelt-Plakette (D),BAG (D) - w sprawie wyłudzania Zielonych Nalepek Niemcy do włoskich urządzeń elektrycznych REDSAT

Certyfikat niezgodny z przepisami EURO 4

Witam,

w świetle obowiązujących w DEKRA Polska procedur załączony dokument (dla Urządzeń elektrycznych) nie uprawnia do otrzymania nalepki ekologicznej.

Z poważaniem
Magdalena Kaźmierczak
Asystentka Zarządu

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­DEKRA Polska Sp. z o.o.
Zarząd

ul. Rzymowskiego 28 (III piętro) * 02­697 Warszawa
http://www.dekra.pl

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

DEKRA Polska Sp. z o.o.
KRS: 0000061330 XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
NIP: 522­25­11­608, Kapitał zakładowy: 1 100 000 zł,

***********************************************************************************
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH

Witam,
przedstawiony certyfikat w załączniku nie daje uprawnienia do
wystawienia zielonej plakietki ekologicznej na terenie Niemiec.
Nasza firma jak i inne znajdujące się na terenie Niemiec-zajmujące
się plakietkami ekologicznymi-nie wystawi plakietki dla auta z takim
certyfikatem.

[A.B.]
Auftragsbearbeitung
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH
D-10587 Berlin
Amtsgericht Berlin -Charlottenburg, HRB 101917
[..]
------------------------------------------
W niezbędnych i uzasadnionych prawem przypadkach udostępnimy oryginały posiadanej korespondencji.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uwaga! Przewoźnicy! Nie bądź mądry po szkodzie ! nikogo nie stać, aby doposażać swoje pojazdy DWA RAZY. Inspekcja BAG Niemcy nie uznaje włoskich urządzeń elektrycznych EURO4, wlepia mandaty, zrywa Zielone Nalepki Niemiec, traktując je jako wyłudzone ! Włoscy urzędnicy na rogatkach wrzucają te Certyfikaty do kosza. Powiadom nas w sprawie podobnych wydarzeń!

Urządzenia elektryczne EURO 4 fakty i mity

Pojawiły się tylko w Polsce kontrowersyjne, włoskie urządzenia elektryczne, bez homologacji KBA lub innej, wymaganej w Unii Europejskiej. Są one niezgodne z ustawodawstwem Unii w zakresie oczyszczania spalin, bez rejestracji producenta w Zielonych Strefach Niemiec,Wlk. Brytanii i Danii. Pomimo ładnego druku certyfikatu ,,udają" tylko poprawę emisji do EURO 4.
Certyfikat tych urządzeń zawiera błędy merytoryczne, nie dotyczy emisji spalin, należy go odnawiać i opłacać po roku. Producent tych urządzeń nie jest w stanie odpowiedzieć na konkretne pytania techniczne dotyczące eksploatacji,bezpieczeństwa, przepisów o ochronie powietrza. Pojazdy z takimi instalacjami są już zatrzymywane na terenie Niemiec, a nalepka ekologiczne na pojeździe jest traktowana jako wyłudzona lub pochodząca z nielegalnego źródła.

Nie oferujemy i nie rekomendujemy tych urządzeń z powodów przedstawionych powyżej , braku możliwości ich długotrwałej eksploatacji, braku akceptacji producentów pojazdów oraz jako nieznanych w żadnym kraju europejskich poza Polską i Włochami.

Rodowód włoski urządzeń elektrycznych i filtrów mokrych spalin sprzedawanych w Polsce wskazuje, że mamy w kraju podatny grunt na operacje finansowe wysokiego ryzyka uprawiane przez rodzimych przewoźników.

Radość taniego zakupu nie osłodzi goryczy problemów eksploatacji takich, jak: brak serwisu w Polsce i w Europie, corocznego odnawiania Certyfikatu,nieuznawania urządzeń elektrycznych w Zielonych Strefach czy spadku ich sprawności na koniec roku od montażu ( o ile rzeczywiście kiedykolwiek zmniejszały emisję w ciężkich pojazdach).

Światowi producenci filtrów DPF EURO 5 nie widzą żadnej konkurencji w krótkoterminowych urządzeniach elektrycznych udających filtry. Jesteśmy przekonani, że polskich przewoźników nie stać na bezsensowne zakupy kwestionowane przez BAG i DEKRA Niemcy.
Przewoźnicy potwierdzają nam informacje,że na terenie Włoch sprzedaje się najwięcej filtrów szwajcarskich BAUMOT, których między innymi jesteśmy dystrybutorem w Polsce. Urządzenia elektryczne lub filtry Pirelli są tam pomijane.

Zamówienie Filtra DPF cząstek stałych EURO 5 w ATUT Poznań

1. Wypełnienie Formularza Wyceny Filtra DPF na stronie www.atut.filtryeuro5.pl zakładka CENNIK i FORMULARZ oraz wysłanie elektronicznie do ATUT. Dotyczy każdego rodzaju filtra podnoszącego normę do EURO 4 lub EURO 5, np. do autobusu czy ciężarówki.

2. Wycena Filtra EURO 5 przez zespół inżynierów Biura Obsługi Klienta www.atut.filtryeuro5.pl .

3. Złożenie Zamówienia, postawienie pieczątki i podpisanie oraz przesłanie skanu dowodu rejestracyjnego i danych silnika do Certyfikatu Filtra.

4. Wniesienie opłaty za Filtr DPF na podstawie faktury PROFORMA.

5. Ustalenie daty dostawy Filtra oraz przekazanie Instrukcji montażu i eksploatacji w języku polskim i angielskim.

6. Sprawdzenie przez Kupującego współczynnika zadymienia "K" pojazdu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (Cena badania: 17 PLN).Przesłanie scanu wydruku badania.

7. Samodzielny montaż Filtra DPF przez klienta w oparciu o prostą Instrukcję lub w warsztacie ATUT BUSLOGISTICS na terenie Polski.

8. Przesłanie do Biura Obsługi Klienta www.atut.filtryeuro5.pl zdjęć pojazdu ( 3 sztuki) z zainstalowanym Filtrem oraz Protokołu po Montażu.

9. Wysłanie Certyfikatu Filtra EURO5 oraz Zielonej Nalepki Niemcy do Klienta.