Opnia techniczna

O P I N I A T E C H N I C Z N A

W związku z występowaniem na rynku części zamiennych filtrów DPF/SCR, jako doposażenie
podnoszące normy ekologiczne spalin silnika DIESLA kierowane są do nas zapytania o możliwości
techniczne doposażenia pojazdu.

Istnieją na rynku starszych pojazdów homologowane filtry wielu europejskich i światowych
producentów, z którymi mamy podpisane umowy oraz których wymieniamy w kolejności alfabetycznej:
-Baumot- Szwajcaria, -Dinex- Dania, -Diemma- Holandia ,-Emicon- Dania, -Proventia- Finlandia
-Physitron- Niemcy, -Twintec- Niemcy i inne.
Istnieją w Polsce fabryki koncernów ponadnarodowych, które produkują komponenty do
większości marek filtrów DPF/SCR.

Od kilkunastu lat istnieje ustawodawstwo Unii Europejskiej dotyczące produkcji, homologacji
oraz eksploatacji filtrów. Ustawodawstwo unijne w zakresie doposażenia w filtry DPF/SCR jest
fakultatywnie implementowane w Polsce. Przejawem tego są ograniczenia administracyjne
(niczym nie uzasadnione), dotyczące wpisów filtrów DPF/SCR w dowód rejestracyjny pojazdu.

Środowisko naturalne i populacja w Polsce jest trwale narażona na zagrożenia emisyjne z
transportu, szczególnie w wielkich miastach, i to od wielu lat (pomimo dopuszczalności takiego
doposażenia bez żadnych warunków wstepnych w rozwinietych krajach europejskich). Stopień i
skala zagrożeń zdrowotnych dla ludzi i zwierząt został naukowo zbadany i udowodniony.

Istnieje na rynku transportu ciężkiego grupa wiodących producentów pojazdów, np. EVOBUS ,
reprezentujący Setrę i Mercedesa oraz MAN uznająca filtr DPF, jako doposazenie do starszych
pojazdów. W EVOBUS wyrażono zgodę ,,producenta" na doposażenie pojazdu w filtr DPF.
Natomiast MAN sprzedaje w fabrycznej sieci serisowej filtry DPF marki Twintec.
Tym samym istnieją trzej wiodący producenci, którzy w sposób bezpośredni i
udokumentowany (Mercedes i Setra) lub pośredni, poprzez prowadzenie sprzedaży filtrów
Twintec(MAN) świadczą pomoc dla przewozników, dla dobra środowiska naturalnego w Polsce.
Pozostali producenci pojazdów, nie zainteresowani biznesowo doposażaniem starszych
pojazdów w filtr DPF/SCR, odmawiają wystawienia zgody producenta pojazdu na doposażenie.
Powody odmowy są dla przewożników oczywiste i wynikają z aspektów biznesowych, gdyż
technicznie nie ma przeciwskazań dla doposażania pojazdów w filtr. Wspólcześnie wyprodukowany
pojazd EURO 5 czy 6 nie różni sie niczym od starszego pojazdu EURO 0.1.2.3.4 z filtrem, który
ma podnieść ekologiczną normę emitowanych spalin dla dobra środowiska naturalnego
(szczególnie wielkich aglomeracji europejskich).

Tym samym nie widzimy kolizji prawnej ani przeciwskazań technicznych do doposażania
starszych pojazdów w filtr DPF, wyprodukowany w oparciu o ustawodawstwo unijne. Filtry DPF
w pojazdach uznawane są przez inną instytucję prawa polskiego, jaką jest VIATOLL Polska

Oferta ATUT filtry euro5.pl -Inne marki DPF, wystawianie Certyfikatów, filtry specjalistyczne spalin Diesla, projektowanie systemów filtrujących

W oparciu o Umowy i przedstawicielstwo na terenie Polski, prowadzimy sprzedaż filtrów w cenach fabrycznych oraz:

Wyrabiamy Certyfikaty dla pojazdów bez dokumentów filtra dla marek: Proventia, Emicon, Diemma, Baumot, Dinex, HJS, Twintec, Puritech

Prowadzimy szkolenia dla warsztatów serwisowych Proventia oraz innych marek dopuszczających filtry do samodzielnego montażu pod nadzorem inżynierów z ATUT Sp.z o.o. w Poznaniu.

Prowadzimy dział projektowy filtrów specjalistycznych dostępnych na rynkach amerykańskich i azjatyckich do maszyn budowlanych, roboczych, pojazdów rolniczych, lokomotyw i statków.

Zmieniamy środowisko w Polsce realizując prace patentowe i badawczo-rozwojowe od 2009 roku.

Zapraszam warsztaty do współpracy !

mgr inż. Włodzimierz Nowotarski

Prezes Przedsiębiorstwa Upowszechniania Postępu Technicznego i Organizacyjnego
ATUT Sp.z o.o. - innowacyjnej, rodzinnej firmy inżynierskiej, zał. w 1987 roku

absolwent Politechniki Poznańskiej- Wydział Budowy Maszyn, Wydział Elektryczny,
członek Polskiego Towarzystwa Naukowego Silników Spalinowych
posiadacz certyfikatu kompetencji przewoźnika osób,przewoźnik

Czyszczenie filtrów DPF Euro 5,6 ATUT Poznań : powietrzem, serwis filtrów, wypalanie

Nasze filtry przystosowane są do czyszczenia sprężonym powietrzem, samodzielnie, przez przewoźnika.
ATUT Euro5 Poznań dostarcza filtry w technologii XXI wieku, suche,pasywnej regeneracji, do pracy w transporcie dalekobieżnym bez potrzeby dolewania dodatków do paliw. Od początku oferujemy filtry suche rekomendowane przez producentów Mercedesa i Setrę do wykorzystania w innych markach pojazdów.

Występują 3 rodzaje czyszczenia wkładu filtra DPF ATUT Euro5
-------------------------------------------------------------------------
1.czyszczenie eksploatacyjne, samodzielne, sprężonym powietrzem
2.czyszczenie eksploatacyjne,serwisowe,przez wypalanie
3.czyszczenie interwencyjne,serwisowe,przez wypalanie

1.czyszczenie sprężonym powietrzem - samodzielne, eksploatacyjne
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Każdy może wykonać samodzielnie, co zmianę oleju silnikowego, wskazana jest dokładność i cierpliwość. Czas czyszczenia to około 2 godzin. Należy zbierać popioły i oddać do utylizacji. ATUT sprzedaje filtry wygodne w montażu/demontażu, do samodzielnego czyszczenie sprężonym powietrzem. To bardzo ważna zaleta eksploatacyjna naszych produktów, doceniana przez przewoźników.To dowód na dużą ilość platyny w filtrze.

2.czyszczenie serwisowe przez wypalanie
--------------------------------------------------------------
Następuje po około 3-4 czyszczeniach powietrzem. Przy dobrym stanie silnika jest to nawet po 150.000 km, pod warunkiem czyszczenia powietrzem przy zmianie oleju oraz nie stosowania niedozwolonego paliwa. Oleju silnikowy powinien być niskopopiołowy do filtrów DPF, bezsiarkowy. Filtrów DPF nie można obracać bo są ,,kierunkowe" . Obracanie filtra, zapycha jego struktury i utrudnia wypalanie.

Przyjmujemy wkłady filtra DPF do wypalania popiołów.
Należy dostarczyć wkład filtra kurierem na palecie lub dostarczyć po zgłoszeniu telefonicznym na adres naszego biura. Czas na wykonanie prawidłowej usługi to 2 dni robocze (48 godzin). ATUT nie planuje dostarczania zamienników na czas wypalania. Nasze filtry się nie psują. Eksploatacja jest długotrwała.Wypalanie filtra odbywa się na warsztacie, poza siedzibą biura, przy spełnieniu zasad ochrony środowiska. Odsyłamy czysty filtr kurierem. Gwarancja na wyczyszczony filtr to 6 miesięcy.

3.czyszczenie interwencyjne,serwisowe,przez wypalanie
----------------------------------------------------------------------------------
Jest konieczne w przypadku niekontrolowanego zapełnienia filtra i nagłego pojawienia się stałego ciśnienia w granicach powyżej 200 mbar.
Przyczyny mogą być silnikowe lub poza-silnikowe, np. złej jakości paliwo, niezgodne z normami UE.

Przyczyny silnikowe to np. potrzeba remontu:
-wtrysków
-zaworów
-pierścieni/cylindrów
-turbosprężarki
-układu zasilania paliwa lub powietrza

Przyjmujemy wkłady filtra DPF do wypalania.
Należy dostarczyć je kurierem na palecie lub dostarczyć po umówieniu na adres biura. Czas na wykonanie prawidłowej usługi 2 dni robocze (48 godzin). ATUT nie dostarcza zamienników na czas wypalania. Wypalanie filtra odbywa się w warsztacie serwisowym, przy spełnieniu zasad ochrony środowiska.Odsyłamy filtr kurierem.Gwarancja na wyczyszczony filtr to 12 miesięcy.

Uwaga:
----------
Istnieją na rynku filtry mokre, które szybciej się zapełniają. Z powodów eksploatacyjnych ATUT Filtryeuro5.pl nie rekomenduje filtrów mokrych pracujących z dolewaniem płynów, pomimo ich akceptacji w Zielonych Strefach.

Nie należy samodzielnie czyścić filtrów wodą lub chemią, bo nie przewidują tego producenci filtrów suchych, o strukturze plastra miodu. Można w ten sposób trwale uszkodzić filtr. Istnieje producent filtra do czyszczenia wodą. W przypadku doboru takiego filtra, ATUT poinformuje o technologii jego czyszczenia.

www.atut.filtryeuro5.pl

zapraszamy

DEKRA (PL) ,Green-Zones Umwelt-Plakette (D),BAG (D) - w sprawie wyłudzania Zielonych Nalepek Niemcy do włoskich urządzeń elektrycznych REDSAT

Certyfikat niezgodny z przepisami EURO 4

Witam,

w świetle obowiązujących w DEKRA Polska procedur załączony dokument (dla Urządzeń elektrycznych) nie uprawnia do otrzymania nalepki ekologicznej.

Z poważaniem
Magdalena Kaźmierczak
Asystentka Zarządu

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­DEKRA Polska Sp. z o.o.
Zarząd

ul. Rzymowskiego 28 (III piętro) * 02­697 Warszawa
http://www.dekra.pl

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

DEKRA Polska Sp. z o.o.
KRS: 0000061330 XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
NIP: 522­25­11­608, Kapitał zakładowy: 1 100 000 zł,

***********************************************************************************
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH

Witam,
przedstawiony certyfikat w załączniku nie daje uprawnienia do
wystawienia zielonej plakietki ekologicznej na terenie Niemiec.
Nasza firma jak i inne znajdujące się na terenie Niemiec-zajmujące
się plakietkami ekologicznymi-nie wystawi plakietki dla auta z takim
certyfikatem.

[A.B.]
Auftragsbearbeitung
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH
D-10587 Berlin
Amtsgericht Berlin -Charlottenburg, HRB 101917
[..]
------------------------------------------
W niezbędnych i uzasadnionych prawem przypadkach udostępnimy oryginały posiadanej korespondencji.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uwaga! Przewoźnicy! Nie bądź mądry po szkodzie ! nikogo nie stać, aby doposażać swoje pojazdy DWA RAZY. Inspekcja BAG Niemcy nie uznaje włoskich urządzeń elektrycznych EURO4, wlepia mandaty, zrywa Zielone Nalepki Niemiec, traktując je jako wyłudzone ! Włoscy urzędnicy na rogatkach wrzucają te Certyfikaty do kosza. Powiadom nas w sprawie podobnych wydarzeń!

Wpisy Filtra EURO 5 i EURO 6 w dowód rejestracyjny pojazdu -stan prawny w Polsce

Przepisy Unii Europejskiej nie wymagają wpisu w dowód rejestracyjny i nikt poza Niemcami nie wpisuje w Brief np. numeru opon oraz innego doposażenia. Unijne przepisy o modernizacji w transporcie ciężkim wymagają tylko (oraz polskie także), aby:

-zamontowano urządzenie filtrujące w sposób trwały,

- nie miało ono obejść i zaworów spustowych- bo to oznaka słabej jakości wkładu filtrującego,

- urządzenie filtrujące miało rozpoznawalne cechy identyfikujące istniejącego Producenta europejskiego, zgodne z dokumentem Certyfikatu urządzenia,

-działały wskaźniki zapełnienia filtra cyfrowe (lepsze) lub diodowe oraz zamontowano je na stanowisku kierowcy, który nadzoruje pracę urządzeń filtrujących pojazdu,

-na pokładzie pojazdu ma być Certyfikat wystawiony przez Producenta ( nie dealera- bo to niezgodne z przepisami UE),

-rura wydechowa była czysta -bez sadzy bo to oznaka rozbitego lub rozszczelnionego wkładu filtra

Powyższe wymogi są wystarczające do aplikowania ( starania się) o Zielone Naklejki Niemiec, Danii, Francji, Wielkiej Brytanii oraz wjazdu do wszystkich Zielonych stref gdzie nie rejestruje się pojazdów (Szwecja, Norwegia, Belgia, Holandia). W krajach Unii nie ma potrzeby wpisu filtra w dowód rejestracyjnym, dodajmy oraz , że nikt o to nie pyta przy sprzedaży naklejek do Zielonych Strefach krajów Unii.

Wywodząc, że prawo Unii jest nadrzędne w tych sprawach wystarczy więc, że przewoźnik zamontuje filtr i ma w pojedzie Certyfikat podpisany przez Producenta filtra z UE.

Polski przepis dotyczący wpisów emisji w dowód mówi , że wpis może być na prośbę przewoźnika. To oznacza, że jest to wpis dobrowolny i fakultatywny. To oznacza, że Wydział Komunikacji nie musi takiej prośby zrealizować, jeżeli nie ma wiedzy technicznej. Błędnie wymyślono, że przewoźnik ma dostarczyć indywidualną zgodę producenta pojazdu na modernizację, której nikt w Polsce nie uzyskał (martwy przepis). Kolizja biznesowa jest oczywista- producent sprzedaje nowe pojazdy, a nie daje zgody na montaże, bo odracza sobie sprzedaż nowych pojazdów . Dodatkowo jest naruszony przepis Unijny o obrocie częściami zamiennymi dający klientom możliwość wyboru i zakupów części zamiennych spoza sieci serwisów fabrycznych. Pytanie o zgodę producenta pojazdu oraz o części zamienne- jest niezgodne z prawem Unii. Ważne jest, ze żaden Wydział Komunikacji nie ma swoim archiwum zgody producenta pojazdu oraz nie stwierdził, że nie uznaje urządzeń filtrujących pomimo, że nie wpisał ich w dowód. Dodajmy, że nikt nie ma może nie uznać urządzeń filtrujących wyprodukowanych w Unii Europejskiej, w oparciu o przepisy Unii Europejskiej ( dość obszerne i szczegółowe) z homologacjami zagranicznymi, które pojawiają się na Certyfikatach tych urządzeń, np. KBA Niemcy, TUV Niemcy, VERT Szwajcaria czy DTI Dania lub TFL London.

Nawiasem mówiąc brak możliwości wpisu poziomu emisji po doposażeniu w filtr, obniża konkurencyjność przewoźników na terenie Austrii, Szwajcarii, Włoch , gdzie taki wpis jest wymagany na uzyskanie zniżki w opłacie za przejazd.

Państwo polskie płaci kary Unii za emisje z transportu i nie ma danych statystycznych obrazujących ile filtrów poprawiających emisje przewoźnicy sami założyli.

W kilku krajach UE np. na terenie Niemiec, Holandii, Belgii i innych, istniała uproszczona procedura wypełnienia wniosku elektronicznego o dopłatę do zakupu i montażu filtra DPF EURO 4 i 5. Przewoźnik wypełniał wniosek na stronie www ministerstwa finansów i załączał fakturę za filtr. Dostawał on 20-30% refundacji za osobistą inwestycję dla dobra środowiska. Procedura uzyskiwania dopłat była uproszczona .

Polska aplikuje o środki unijne na ochronę środowiska w skali dużych rozwiązań systemowych. Skala pojazdów, które mogą mieć filtr jest także duża. Czas na mobilizację Stowarzyszeń Przewoźników w sprawie modernizacji pojazdów w filtr DPF.

Posiadamy dokument Unijny Porozumienia Unia - Szwajcaria, który daje polskiemu przewoźnikowi szansę wykupu tańszej winietki za przejazd przez Szwajcarię!!, pod warunkiem dostarczenia przez rząd Polski do Szwajcarii wzoru wpisu filtra w dowód rejestracyjny. Niestety od 2011 takiej odpowiedzi Polska nie przygotowała. W Polsce nie wdraża się dokumentów unijnych niskiej rangi i jest to wg Ministerstwa fakultatywne (to znaczy Polska nie jest zobowiązana do dostarczania wzoru, jak nie chce). Tak właśnie dba się o wzmocnienie konkurencyjności przewoźników i większe spływy podatków w Polsce.

Dodajmy, że nikt nie może nie uznać urządzeń filtrujących wyprodukowanych w Unii Europejskiej, w oparciu o przepisy Unii Europejskiej ( dość obszerne i szczegółowe) z homologacjami zagranicznymi, które pojawiają się na Certyfikatach tych urządzeń, np. KBA Niemcy, TUV Niemcy, VERT Szwajcaria czy DTI Dania lub TFL London.
Kwestionowane są Certyfikaty wystawiane przez dealerów, a nie przez Fabryki. Urząd Transportu Niemiec (KBA Niemcy) rozpoznał Certyfikaty podrabiane, np. z zamkniętych fabryk włoskiego producenta opon Pirelli lub Certyfikaty urządzeń elektrycznych zmniejszających ilościowe zużycie paliwa, które nigdy nie oczyszczały spalin. Są to tanie, nic nie warte produkty elektryczne produkcji włoskiej. Nieracjonalny zakup, to pieniądz wyrzucony w błoto, Takie produkty, jak powyżej opisane, nie są dopuszczone w Zielonych Strefach Europy, są nieużyteczne i wywołują wiele skandali w Europie. Niestety często związanych z polskimi przewoźnikami idącymi na skróty w ekologii.
Podczas kontroli sprawdzane są nie tylko wiarygodne certyfikaty producenta, ale także fizyczny fakt zamontowania urządzeń oraz ich skuteczność w pojeździe ( brak zaworów spustowych, np. w słabych filtrach).

Udzielamy pełnej zgody na wklejanie linka z tą informacją
Zarząd ATUT Sp. z o.o.

Urządzenia elektryczne EURO 4 fakty i mity

Pojawiły się tylko w Polsce kontrowersyjne, włoskie urządzenia elektryczne, bez homologacji KBA lub innej, wymaganej w Unii Europejskiej. Są one niezgodne z ustawodawstwem Unii w zakresie oczyszczania spalin, bez rejestracji producenta w Zielonych Strefach Niemiec,Wlk. Brytanii i Danii. Pomimo ładnego druku certyfikatu ,,udają" tylko poprawę emisji do EURO 4.
Certyfikat tych urządzeń zawiera błędy merytoryczne, nie dotyczy emisji spalin, należy go odnawiać i opłacać po roku. Producent tych urządzeń nie jest w stanie odpowiedzieć na konkretne pytania techniczne dotyczące eksploatacji,bezpieczeństwa, przepisów o ochronie powietrza. Pojazdy z takimi instalacjami są już zatrzymywane na terenie Niemiec, a nalepka ekologiczne na pojeździe jest traktowana jako wyłudzona lub pochodząca z nielegalnego źródła.

Nie oferujemy i nie rekomendujemy tych urządzeń z powodów przedstawionych powyżej , braku możliwości ich długotrwałej eksploatacji, braku akceptacji producentów pojazdów oraz jako nieznanych w żadnym kraju europejskich poza Polską i Włochami.

Rodowód włoski urządzeń elektrycznych i filtrów mokrych spalin sprzedawanych w Polsce wskazuje, że mamy w kraju podatny grunt na operacje finansowe wysokiego ryzyka uprawiane przez rodzimych przewoźników.

Radość taniego zakupu nie osłodzi goryczy problemów eksploatacji takich, jak: brak serwisu w Polsce i w Europie, corocznego odnawiania Certyfikatu,nieuznawania urządzeń elektrycznych w Zielonych Strefach czy spadku ich sprawności na koniec roku od montażu ( o ile rzeczywiście kiedykolwiek zmniejszały emisję w ciężkich pojazdach).

Światowi producenci filtrów DPF EURO 5 nie widzą żadnej konkurencji w krótkoterminowych urządzeniach elektrycznych udających filtry. Jesteśmy przekonani, że polskich przewoźników nie stać na bezsensowne zakupy kwestionowane przez BAG i DEKRA Niemcy.
Przewoźnicy potwierdzają nam informacje,że na terenie Włoch sprzedaje się najwięcej filtrów szwajcarskich BAUMOT, których między innymi jesteśmy dystrybutorem w Polsce. Urządzenia elektryczne lub filtry Pirelli są tam pomijane.

Zamówienie Filtra DPF cząstek stałych EURO 5 w ATUT Poznań

1. Wypełnienie Formularza Wyceny Filtra DPF na stronie www.atut.filtryeuro5.pl zakładka CENNIK i FORMULARZ oraz wysłanie elektronicznie do ATUT. Dotyczy każdego rodzaju filtra podnoszącego normę do EURO 4 lub EURO 5, np. do autobusu czy ciężarówki.

2. Wycena Filtra EURO 5 przez zespół inżynierów Biura Obsługi Klienta www.atut.filtryeuro5.pl .

3. Złożenie Zamówienia, postawienie pieczątki i podpisanie oraz przesłanie skanu dowodu rejestracyjnego i danych silnika do Certyfikatu Filtra.

4. Wniesienie opłaty za Filtr DPF na podstawie faktury PROFORMA.

5. Ustalenie daty dostawy Filtra oraz przekazanie Instrukcji montażu i eksploatacji w języku polskim i angielskim.

6. Sprawdzenie przez Kupującego współczynnika zadymienia "K" pojazdu w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów (Cena badania: 17 PLN).Przesłanie scanu wydruku badania.

7. Samodzielny montaż Filtra DPF przez klienta w oparciu o prostą Instrukcję lub w warsztacie ATUT BUSLOGISTICS na terenie Polski.

8. Przesłanie do Biura Obsługi Klienta www.atut.filtryeuro5.pl zdjęć pojazdu ( 3 sztuki) z zainstalowanym Filtrem oraz Protokołu po Montażu.

9. Wysłanie Certyfikatu Filtra EURO5 oraz Zielonej Nalepki Niemcy do Klienta.