Opnia techniczna

O P I N I A T E C H N I C Z N A

W związku z występowaniem na rynku części zamiennych filtrów DPF/SCR, jako doposażenie
podnoszące normy ekologiczne spalin silnika DIESLA kierowane są do nas zapytania o możliwości
techniczne doposażenia pojazdu.

Istnieją na rynku starszych pojazdów homologowane filtry wielu europejskich i światowych
producentów, z którymi mamy podpisane umowy oraz których wymieniamy w kolejności alfabetycznej:
-Baumot- Szwajcaria, -Dinex- Dania, -Diemma- Holandia ,-Emicon- Dania, -Proventia- Finlandia
-Physitron- Niemcy, -Twintec- Niemcy i inne.
Istnieją w Polsce fabryki koncernów ponadnarodowych, które produkują komponenty do
większości marek filtrów DPF/SCR.

Od kilkunastu lat istnieje ustawodawstwo Unii Europejskiej dotyczące produkcji, homologacji
oraz eksploatacji filtrów. Ustawodawstwo unijne w zakresie doposażenia w filtry DPF/SCR jest
fakultatywnie implementowane w Polsce. Przejawem tego są ograniczenia administracyjne
(niczym nie uzasadnione), dotyczące wpisów filtrów DPF/SCR w dowód rejestracyjny pojazdu.

Środowisko naturalne i populacja w Polsce jest trwale narażona na zagrożenia emisyjne z
transportu, szczególnie w wielkich miastach, i to od wielu lat (pomimo dopuszczalności takiego
doposażenia bez żadnych warunków wstepnych w rozwinietych krajach europejskich). Stopień i
skala zagrożeń zdrowotnych dla ludzi i zwierząt został naukowo zbadany i udowodniony.

Istnieje na rynku transportu ciężkiego grupa wiodących producentów pojazdów, np. EVOBUS ,
reprezentujący Setrę i Mercedesa oraz MAN uznająca filtr DPF, jako doposazenie do starszych
pojazdów. W EVOBUS wyrażono zgodę ,,producenta" na doposażenie pojazdu w filtr DPF.
Natomiast MAN sprzedaje w fabrycznej sieci serisowej filtry DPF marki Twintec.
Tym samym istnieją trzej wiodący producenci, którzy w sposób bezpośredni i
udokumentowany (Mercedes i Setra) lub pośredni, poprzez prowadzenie sprzedaży filtrów
Twintec(MAN) świadczą pomoc dla przewozników, dla dobra środowiska naturalnego w Polsce.
Pozostali producenci pojazdów, nie zainteresowani biznesowo doposażaniem starszych
pojazdów w filtr DPF/SCR, odmawiają wystawienia zgody producenta pojazdu na doposażenie.
Powody odmowy są dla przewożników oczywiste i wynikają z aspektów biznesowych, gdyż
technicznie nie ma przeciwskazań dla doposażania pojazdów w filtr. Wspólcześnie wyprodukowany
pojazd EURO 5 czy 6 nie różni sie niczym od starszego pojazdu EURO 0.1.2.3.4 z filtrem, który
ma podnieść ekologiczną normę emitowanych spalin dla dobra środowiska naturalnego
(szczególnie wielkich aglomeracji europejskich).

Tym samym nie widzimy kolizji prawnej ani przeciwskazań technicznych do doposażania
starszych pojazdów w filtr DPF, wyprodukowany w oparciu o ustawodawstwo unijne. Filtry DPF
w pojazdach uznawane są przez inną instytucję prawa polskiego, jaką jest VIATOLL Polska

DEKRA (PL) ,Green-Zones Umwelt-Plakette (D),BAG (D) - w sprawie wyłudzania Zielonych Nalepek Niemcy do włoskich urządzeń elektrycznych REDSAT

Certyfikat niezgodny z przepisami EURO 4

Witam,

w świetle obowiązujących w DEKRA Polska procedur załączony dokument (dla Urządzeń elektrycznych) nie uprawnia do otrzymania nalepki ekologicznej.

Z poważaniem
Magdalena Kaźmierczak
Asystentka Zarządu

 

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­DEKRA Polska Sp. z o.o.
Zarząd

ul. Rzymowskiego 28 (III piętro) * 02­697 Warszawa
http://www.dekra.pl

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

DEKRA Polska Sp. z o.o.
KRS: 0000061330 XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
NIP: 522­25­11­608, Kapitał zakładowy: 1 100 000 zł,

***********************************************************************************
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH

Witam,
przedstawiony certyfikat w załączniku nie daje uprawnienia do
wystawienia zielonej plakietki ekologicznej na terenie Niemiec.
Nasza firma jak i inne znajdujące się na terenie Niemiec-zajmujące
się plakietkami ekologicznymi-nie wystawi plakietki dla auta z takim
certyfikatem.

[A.B.]
Auftragsbearbeitung
Green-Zones Umwelt-Plakette / Ecosticker
GEMB Gesellschaft für
Emissionsmanagement und Beratung mbH
D-10587 Berlin
Amtsgericht Berlin -Charlottenburg, HRB 101917
[..]
------------------------------------------
W niezbędnych i uzasadnionych prawem przypadkach udostępnimy oryginały posiadanej korespondencji.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Uwaga! Przewoźnicy! Nie bądź mądry po szkodzie ! nikogo nie stać, aby doposażać swoje pojazdy DWA RAZY. Inspekcja BAG Niemcy nie uznaje włoskich urządzeń elektrycznych EURO4, wlepia mandaty, zrywa Zielone Nalepki Niemiec, traktując je jako wyłudzone ! Włoscy urzędnicy na rogatkach wrzucają te Certyfikaty do kosza. Powiadom nas w sprawie podobnych wydarzeń!

Rejestracja i rozliczenia VAT Słowenia,VAT Chorwacja, VAT Dania, VAT Austria, VAT Belgia, VAT Holandia, VAT Niemcy

Szczegóły na https://vat.atut.com.pl/

Rozliczenia i rejestracja VAT D,B,NL,SL,A,HR,DK

Dotyczy okazjonalnych przewoźników osób.

Od 2004 roku, od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej kompleksowo i kompetentnie pomagamy przewoźnikom osób w rejestracji oraz rozliczamy VAT na terenie :
-Niemiec (elektronicznie), VAT 19%
-Belgii, VAT 6%
-Holandii (elektronicznie), VAT 6%
-Austrii (elektronicznie), VAT 10%
-Słowenii (elektronicznie), VAT 9,5%
-Danii (elektronicznie), VAT 25%
-Chorwacji (elektronicznie), VAT 25%

Obsługujemy z należytą starannością oraz jakością dużych i małych przewoźników osób.

Zapraszamy do podpisania Umów dotyczących tej usługi .

ATUT VAT SERVICE

60-813 Poznań,ul. Zwierzyniecka 10
biuro@atut.com.pl
tel. 663 11 52 08 od 9.00-17.00

Urządzenia elektryczne EURO 4 fakty i mity

Pojawiły się tylko w Polsce kontrowersyjne, włoskie urządzenia elektryczne, bez homologacji KBA lub innej, wymaganej w Unii Europejskiej. Są one niezgodne z ustawodawstwem Unii w zakresie oczyszczania spalin, bez rejestracji producenta w Zielonych Strefach Niemiec,Wlk. Brytanii i Danii. Pomimo ładnego druku certyfikatu ,,udają" tylko poprawę emisji do EURO 4.
Certyfikat tych urządzeń zawiera błędy merytoryczne, nie dotyczy emisji spalin, należy go odnawiać i opłacać po roku. Producent tych urządzeń nie jest w stanie odpowiedzieć na konkretne pytania techniczne dotyczące eksploatacji,bezpieczeństwa, przepisów o ochronie powietrza. Pojazdy z takimi instalacjami są już zatrzymywane na terenie Niemiec, a nalepka ekologiczne na pojeździe jest traktowana jako wyłudzona lub pochodząca z nielegalnego źródła.

Nie oferujemy i nie rekomendujemy tych urządzeń z powodów przedstawionych powyżej , braku możliwości ich długotrwałej eksploatacji, braku akceptacji producentów pojazdów oraz jako nieznanych w żadnym kraju europejskich poza Polską i Włochami.

Rodowód włoski urządzeń elektrycznych i filtrów mokrych spalin sprzedawanych w Polsce wskazuje, że mamy w kraju podatny grunt na operacje finansowe wysokiego ryzyka uprawiane przez rodzimych przewoźników.

Radość taniego zakupu nie osłodzi goryczy problemów eksploatacji takich, jak: brak serwisu w Polsce i w Europie, corocznego odnawiania Certyfikatu,nieuznawania urządzeń elektrycznych w Zielonych Strefach czy spadku ich sprawności na koniec roku od montażu ( o ile rzeczywiście kiedykolwiek zmniejszały emisję w ciężkich pojazdach).

Światowi producenci filtrów DPF EURO 5 nie widzą żadnej konkurencji w krótkoterminowych urządzeniach elektrycznych udających filtry. Jesteśmy przekonani, że polskich przewoźników nie stać na bezsensowne zakupy kwestionowane przez BAG i DEKRA Niemcy.
Przewoźnicy potwierdzają nam informacje,że na terenie Włoch sprzedaje się najwięcej filtrów szwajcarskich BAUMOT, których między innymi jesteśmy dystrybutorem w Polsce. Urządzenia elektryczne lub filtry Pirelli są tam pomijane.

Rejestracja pojazdów w Zielonych Strefach Europy: Dania, Austria, Niemcy, Wielka Brytania

Do wszystkich naszych filtrów bezpłatnie dołączamy Zieloną Plakietkę Niemiec kupowaną w Centrali w Berlinie, aby potwierdzić, że pojazd z filtrem jest ekologiczny, na poziomie PMK EURO5.

W kilku krajach Unii Europejskiej (Austrii, Danii, Wielkiej Brytanii) istniej obowiązek używania plakietek środowiskowych (ekologicznych) w strefach ochrony środowiska, dotyczy także cudzoziemców!
Przed wjazdem za granicę warto kupić plakietkę w Polsce!

Pomożemy Państwu w uzyskaniu rejestracji zielonego pojazdu z naszym filtrem na terenie:
Niemiec (Zieloną Nalepkę dołączamy bezpłatnie do zakupionego filtra)
Danii -obowiązują nalepki podobne do takich jak na terenie Niemiec
Wielkiej Brytanii

Lista krajów w których na dzień 01.01.2013 występują ograniczenia związane z posiadaniem przez pojazd Normy emisji spalin minimum EURO 4 oraz wymagane są oznaczenia pojazdu w formie plakietki lub rejestracja w systemie zielonych pojazdów:
Niemcy (oznaczenie pojazdu Zieloną Nalepką Niemcy)
Czechy (zgłoszenie wjazdu)
Dania (oznaczenie pojazdu Zieloną Nalepką Dania)
Wielka Brytania (rejestracja pojazdu w bazie pojazdów ekologicznych)
Austria wschodnia i Wiedeń (oznaczenie pojazdu Zieloną Nalepką)

W następujących krajach wystarczy posiadanie normy pojazdu minimum EURO 4 lub Certyfikatu doposażenia pojazdu w Filtr cząstek stałych DPF:
Węgry
Austria (dodatkowo wpis w dowód rejestracyjny)
Włochy (od 01.04.2014 wjazd pojazdem EURO 1,2,3 tylko z Filtrem cząsteczek stałych DPF lub pojazdem EURO 5,6)
Holandia
Belgia
Norwegia
Portugalia
Szwecja
Szwajcaria (dodatkowo wpis w dowód rejestracyjny)

Kierowcy pojazdów bez Zielonej Plakietki/rejestracji w kraju np: Niemcy/Wielka Brytania, nie mogą przekraczać miejskich Stref ochrony środowiska. Jeżeli jednak zdecydują się wjechać w tę Strefę, grozi im mandat. Kara dotyczy braku rejestracji w bazie danych prowadzonej przez Władze Miast. Regulacja ta dotyczy także turystów i osób przebywających w podróży służbowej, poruszających się samochodem osobowym, ciężarowym lub autobusem i kamperem na terenie krajów, gdzie wprowadzono wydzielone Strefy Ochrony Środowiska. Z tego względu zaleca się wszystkim kierowcom, którzy zamierzają wjeżdżać do Zielone Strefy o wczesny zakup Plakietki lub rejestrację w Zielonej Strefie.

ATUT FiltryEuro5.pl rejestruje pojazdy w Zielonych Strefach Niemiec, Danii i Wielkiej Brytanii, Austrii. Oferujemy Państwu możliwość załatwienia wszelkich formalności z otrzymaniem plakietki lub wpisu w bazę danych. Posiadamy w swojej ofercie akceptowane instalacje filtrów, które po zamontowaniu umożliwiają wjazd na tereny Zielonych Stref. Przy zamówieniu filtra Zielona Nalepka Niemcy jest gratis.

Zwracamy uwagę na rygorystyczne przepisy np. w Szwecji i Finlandii wymagające spełnienia pełnej normy EURO 5(pojazd po doposażeniu w instalację oczyszczającą spalin spełnia wymagane normy emisji)!!